Tag Dalam Bahasa Ibunda Muhammadou Z.Yong-Ini khas untuk mu

Wahaha..

Sebelum aku meneruskan intipati utama blog kali ini, aku ingin menyampaikan perasaan aku yg begitu gembira dan bertuah kerana mempunyai kehormatan untuk di-tag oleh rakan sebaya Melayu aku di blognya(senarai no.1 lagiee!!). Ini lah kali pertama saya mengarangkan artikel dalam bahasa Melayu selepas meninggalkan zaman matrikulasi kira kira 4 tahun yg lalu. Semoga segala salah dan silap tolong maafkan ya, jikalau boleh, betulkan aku ya.. Aku berharap, ini dapat memuaskan hati para pembaca blog aku terutamanya Zhi Yong.

7 fakta tentang saya

  1. Saya mempunyai kuasa sakti yg tidak dapat dikawal yg mampu menakutkan orang ketika saya tidur dengan lena. Sungguhpun aku selalu mengingatkan orang yg akan tidur dengan saya berkenaan dengan kuasa sakti saya, malah mereka selalunya mengambil ringan tentangnya. 9/10 drpd golongan itu selalunya menyesal atas tindakan mereka..kekeke. 
  2. Walaupun darahku bertumpah di tanah Pulau Mutiara, tetapi aku dibesarkan di banyak tempat yg lain seperti Sungai Siput, Gopeng, Rawang, Johor Bahru, Georgetown, KL. Seperti Christina, hidup aku juga seperti orang nomad, berpindah-randah sehingga sekarang – penuh dengan dugaan hidup(cewah!)
  3. Aku mempunyai hati yg lembut yg merupakan kelemahan yg terbesar buat masa kini.  
  4. Aku menpunyai takat ketawa yg rendah sepertimana kawan-kawan aku yg selalu bosan dengannya. Namun demikian, mereka amat tertarik dengan humor saya, terutamanya dialog gurauan saya.hahaha.
  5. Mungkin disebabkan saiz aku yg kecil, ramai yg berpendapat bahawa aku comel.(terpaksa) Sebenarnya, Aku bukan COMEL lar, aiyo.
  6. Aku merupakan orang yg tidak boleh duduk diam. Aku boleh menjadi gila sekiranya duduk di dalam bilik untuk beberapa jam melainkan ketika peperiksaan.
  7. Aku bukan seorang ekspresif dan selalu berhadapan dengan masalah untuk mengekspresskan perasaan aku. 

7 perkara yg menakutkan saya

  1. Manusia(perempuan dan lelaki) yg menpunyai mood seperti Cyclone Nargis(bukan najis)..monsoon Timur Laut dan Monson Barat Daya masih boleh ditoleransi.
  2. Binatang reptilia terutamanya C….
  3. Kesalahan hidup yg tidak dapat saya perbetulkan
  4. Sikap acuh tak acuh manusia
  5. Orang yg tidak sensitif terhadap kebersihan diri dan persekitaran
  6. Tekanan mental ketika menjadi perhatian orang ramai
  7. Sikap tanding-menandingi sesama sendiri di kalangan manusia, yakni sikap takut kalah.

7 perkara yg selalu saya sebut

  1. Wahahah
  2. Okie…
  3. Bahasa English
  4. Bahasa Mandarin
  5. Bahasa Melayu
  6. Walau..
  7. Yes lah..!!

7 lagu buat sekarang

  1. Stop and Stare – One republic
  2. So close – John Mcnaughlin
  3. Hard to say I’m sorry – Boyz II Men
  4. Here in my home – Msianartistesforunity
  5. Feel – Robbie William
  6. Rainbow – Jay Chou
  7. Kau Ilhamku – Manbai

7 perkara yg amat bernilai dalam hidupku

  1. Ahli-ahli keluarga aku
  2. Rakan-rakan seperjuangan hidup
  3. Kekasih yg tercinta
  4. Memori dan sanubari aku
  5. Pencapaian hidup
  6. Laptopku
  7. Diriku

7 orang yg bertuah yg ingin mencabar Bahasa Ibunda Muhammadou Z.Yong

  1. Muhammadou ZhiYong (encore, brader!!!)
  2. TPS(kemaskini terakhir pada 15/6/08 )
  3. Cow Cow S.Liang (kemaskini terakhir pada 16/6/08 )
  4. Shafiq Husni (kemaskini terakhir pada 28/6/08)
  5. belum terfikir
  6. belum terfikir
  7. belum terfikir

Sekian sahaja buat kali ini. Segala elemen-elemen yg terpapar di blog aku hanya sekadar kebetulan sahaja dan langsung tidak mempunyai unsur yg berpihak kepada sesiapa. Sila mengikuti siaran blog saya dari semasa ke semasa untuk 3 lagi orang yg bertuah mencabar bahasa ibunda Muhammadou Z.Yong..

Sekian.

About yenwee

There's nothing much i can bout myself, coz i think i've known myself much to the depth that i love myself more than anyone. hehe. Feel free to log into my previous blog which can be linked from here at 'My previous one' under He/She Blogs Too. In addition to those bla bla bla bout myself, i think now i've grown more ripe by age. World today seems to be more of making decision of either good or not that good. I cud felt that i'm nearer to what i want to achieve. Its jus bout few steps away from now before i reached that point..
This entry was posted in Random-ness, Thoughts. Bookmark the permalink.

7 Responses to Tag Dalam Bahasa Ibunda Muhammadou Z.Yong-Ini khas untuk mu

  1. zhiyong says:

    haha… i don’t think i’ll encore…
    haha… but reli appreciate the “attention” you give me… “sometimes”… “sometimes” onli…

  2. yenwee says:

    Encore la brader…
    U’re always welcome n its my pleasure..8)

  3. orey says:

    fuiyo…mantap gak ur bm…huhuhu…few slh ejaan…n then…d song ‘kau ilhamku’ is by maNbai…not maMbai…mambai sounds like mumbai like dat…huhuhuhu…n 1 more thing…i think u should add in ur 7 fakta is u suker cubit org….

  4. yenwee says:

    Haha.Kembang I, kembang.Thanx for the correction wei.haha.
    Yg fakta itu, memang kesukaan rahsia I la.cannot simply tell ppl one..SShhh..XD

  5. HW says:

    fakta no.1,kuasa sakti= berdengkur ke? haha.
    quite free these days come kacau =)

  6. yenwee says:

    HW, rasa senang senantiasa menumpang kat blog I walaupun tak de masa k?…Jgn cakap u kacau I la..Tak de la k..
    U sangat hebat la..hehe..

  7. Syafiq says:

    Yen Wee… selamat datang ke arena blog!! haha! Sudikah dikau men”tag” saya? 😉

Leave a Reply

